Liczba wpisów: 329
oczekujących: 0

Katalog witryn

Strony podróżników i wędrowców

Karpaty - Beskid Śląski
2013-12-20
Barania Góra z Wisła Czarne Fojtula
Beskid Śląski - Barania Góra z Wisła Czarne Fojtula
Wisła, królowa polskich rzek (1047 km) ma swoje źródła na Baraniej Górze. W ramach rodzinnego poznawania kraju i wycieczek górskich postanowiłem pokazać dzieciakom jedno z jej źródeł a mianowicie Potok Biała Wisełka ...
opublikowano: 2013-12-15
Karpaty - Beskid Śląski
0000-00-00
Cudze chwalicie ...... wycieczka na Błatnią, Klimczok i Szyndzielnię
Beskid Śląski - Cudze chwalicie ...... wycieczka na Błatnią, Klimczok i Szyndzielnię
Początek sezonu 2014 postanowiliśmy rozpocząć rekreacyjnie. Dlatego na pierwszą wycieczkę wybraliśmy się w okolice Bielska, a jak Bielsko to wiadomo: Szyndzielnia i Klimczok. Dla domknięcia trasy dodaliśmy do tego jeszcze Błatnią. Wyszło nam z tego całkiem ładne kółeczko, czasowo obliczone akurat na wycieczkę od świtu do zmroku. Trasa taka pozwala nam okrążyć Dolinę Wapienicy, która od 1990 jest Parkiem Ekologicznym Dolina Wapienicy. Jednocześnie jest ona jednym z nielicznych tak dużych obszarów dzikiej przyrody mieszczących się w granicach dużej aglomeracji. Jak sama nazwa wskazuje przez dolinę przepływa rzeka Wapienica mająca tu dopływ o nazwie Barbara.
2014-01-21
Czarny Staw Gąsienicowy
Tatry Polskie - Czarny Staw Gąsienicowy
Dzień trzeci, ostatni z turystycznych dni naszego krótkiego pobytu w Zakopanem. Tym razem wybór padł na Czarny Staw Gąsienicowy. Żeby nie powtarzać dwa razy tej samej trasy decydujemy się na wejście doliną Jaworzynka a zejście szlakiem niebieskim przez Boczań.
2014-02-09
Czupel
Beskid Mały - Czupel
Czupel (933) leżący w Beskidzie Małym i będący równocześnie jego najwyższym szczytem jest kolejnym celem naszej wędrówki. Jest to jeden z nielicznych szczytów, którego \"zaliczenie\" konieczne jest do zdobycia 4 najbardziej znanych odznak ogólnopolskich i \"beskidzkich\" a mianowicie: Diademu Polskich Gór, Korony Gór Polski, Korony Beskidów i Malej Korony Beskidów.
2014-03-30
Czupel 933m - Beskid Mały
Beskid Mały - Czupel 933m - Beskid Mały
Znów Czupel :-) Tym razem zaległości odrabiają Magda i Marysia. Bardziej z kronikarskiego \"obowiązku\" niż z potrzeby opisania nowego przeżycia opiszę krótko kolejne wejście na Czupel. Będzie to zapewne ostatnie \"oblogowane\" wejście na ten szczyt. Ze względu na jego bliskość na pewno jeszcze nie raz będziemy na nim spacerowo, lecz tym razem jest to jednak wejście w ramach zdobywania KGP.
opublikowano: 2014-04-26
2013-08-17
Giewont, Kopa Kondracka i Kasprowy Wierch z Kuźnic
Tatry Polskie - Giewont, Kopa Kondracka i Kasprowy Wierch z Kuźnic
Trasa "załatwiająca" za jednym zamachem chyba dwa najmodniejsze szczyty polskich Tatr. Opcja dla leniwych to wjechać kolejką na Kasprowy i trase zrobić "wspak" :-)
opublikowano: 2013-10-29
Karpaty - Beskid Żywiecki
2014-02-22
II Prawdziwa Zimowa Wyrypa Beskidzka
Beskid Żywiecki - II Prawdziwa Zimowa Wyrypa Beskidzka
O II Prawdziwej Zimowej Wyrypie Beskidzkiej dowiedzieliśmy się przypadkiem. Pomysł początkowo wydawał się szalony. Ponad 52 kilometrowa trasa w zimowych, czyli bardzo niepewnych warunkach. Widząc, że chętnych na te wycieczkę przybywa, postanowiliśmy ...
opublikowano: 2014-02-26
2014-04-21
Łamana Skała i Leskowiec
Beskid Mały - Łamana Skała i Leskowiec
m razem na celowniku drugi pod względem wysokości szczyt Beskidu Małego - Łamana Skała. Niejako \"przy okazji\" w planach również znalazł się Leskowiec. Może się to wydawać troszkę dziwne, gdyż najczęściej to Łamana skała leżąca w Rezerwacie Madohora W naszym przypadku było jednak inaczej. Powód takiego stanu rzeczy był prosty: wejście na Łamaną Skałę było częścią naszego planu zdobycia Małej Korony Beskidów.
opublikowano: 2014-04-26
2013-12-10
Magurka Wilkowicka
Beskid Mały - Magurka Wilkowicka
Spacerek w zimowiej atmosferze. Pogoda dobra, widoczność umiarkowana. Pilsko widoczne ze szczytu Magurki, ale jak to mówią "szału nie było". Opadów brak, wiatru na szczęście również nie uświadczono...
opublikowano: 2013-12-09
0000-00-00
Nocna wyprawa na Magurkę Wilkowicką
Beskid Mały - Nocna wyprawa na Magurkę Wilkowicką
Od jakiegoś czasu wraz z Maćkiem planujemy wyjście na Babią Górę na nocno-poranną sesję fotograficzną. Najpierw jednak postanowiliśmy nabrać doświadczenia w tego typu wycieczkach na łatwiejszych i bezpieczniejszych szlakach, dlatego postanowiliśmy wybrać się z Przegibka na Magurkę Wilkowicką. Celem wycieczki były nocne zdjęcia okolicznych miejscowości z Magurki oraz ze szlaku na nią prowadzącego.
2014-01-20
Nosal
Tatry Polskie - Nosal
Zakopane, drugi dzień zimowego pobytu. Zgodnie z naszym planem dzisiaj czeka nas wycieczka na Nosal. Ponieważ nadal nie ma pokrywy śnieżnej na tej wysokości to raczej nie spodziewamy się problemów z \"przyczepnością\" do podłoża. Temperatura też jest dodatnia więc nic nie stoi na przeszkodzie aby na Nosala się wybrać. Niestety zachmurzenie nie wróży nam widoków na Tatry. Raczej nie mamy co liczyć na jakieś piękne i spektakularne panoramy. Niski pułap chmur nie pozostawia nam żadnych złudzeń.
2014-01-19
pacer Doliną Chochołowską
Tatry Polskie - pacer Doliną Chochołowską
20 stycznia zaczęły się ferie zimowe w woj. śląskim dając nam sposobność do krótkiego, rodzinnego wyjazdu do Zakopanego. Mieliśmy w planach dolinne wędrówki, jazdę na łyżwach, nartach i po prostu pospacerowanie po Zakopanem dla sprawdzenia co się tam zmieniło od naszego ostatniego wspólnego w nim pobytu w 2012 roku. Nasz kilkudniowy pobyt w Zimowej Stolicy Polski rozpoczęliśmy od wypadu do Doliny Chochołowskiej.